Köpvillkor

Betalning

Klarna Checkout – privatperson

Med Klarna Checkout det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Förskottsbetalning via Swish – privatperson

Vi erbjuder även betalning till vårt företagskopplade Swish-nummer. En bekräftelse på betalning skickas då till din e-postadress så snart vi behandlat er beställning. Beställningar som inte betalas inom inom 48 timmar kommer att makuleras. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Då vi manuellt måste godkänna Swishbetalningar kan det dröja upp till 24 timmar innan bekräftelse skickas.

Faktura – företag, kommuner och landsting

En faktura skickas inom 3 arbetsdagar till den angivna fakturaadressen. Faktura är inte giltigt för privatpersoner, ordern kommer att makuleras. Vi erbjuder 30 dagars fakturatid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt.

Vid dröjsmål tillkommer en förseningsavgift på 95 kr samt dröjsmålsränta på 8%. Vid förseningar längre än 30 dagar från det ursprungliga förfallodatumet skickas ärendet vidare till inkasso och en avgift på 160 kr tas ut samt dröjsmålränta på 18%.


Leveransvillkor

Vi skickar alla beställningar inom 3 arbetsdagar efter din beställning, med Postnords varubrev eller DHL. Om varan är tillfälligt slut i lager kan leveransen ta något längre tid.

Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. Vi har tyvärr inte möjlighet att styra hur ett varubrev levereras (brevlåda eller utlämningsställe), det är en bedömning som görs av PostNord. En avi via sms (eller med post) utgår när du kan gå till närmaste ombud och lösa ut ditt varubrev.

Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen.

Till vissa delar av Norrland samt Gotland levererar Postnord och DHL med en eller ett par dagars fördröjning

När du handlar av oss betalar du 29 kronor inklusive moms för frakten inom Sverige, om du inte når upp i det fraktfria beloppet (499 kr). Fraktavgiften till Danmark och Finland är 80 SEK. Inga övriga avgifter tillkommer utöver de som står i kassan när du genomför ditt köp.

I dagsläget levererar vi bara beställningar inom Sverige och till Danmark och Finland.


Ej uthämtade paket (Privatkund)

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 199 kr för paket som ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt våra anvisningar. Vänligen kontakta oss via info@funkamera.se.

Ej uthämtade paket (Företagskund)

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 285 kr exklusive moms om ett paket ej hämtas ut eller ej kan levereras till er pga leveranshinder. Det är därför viktigt att ni lämnar korrekta kontaktuppgifter och leveransuppgifter. Kommer försändelsen till ombud så ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan. Vänligen kontakta oss på info@funkamera.se.


Ångerrätt, byte och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för ångerrätten är att varan är oanvänd och oskadad. Kunden står för returfrakten och ansvarar för varan tills den kommit oss tillhanda. Du kan utöva din ångerrätt genom att kontakta oss eller genom skicka oss den standardblankett som Konsumentverket tagit fram. Ångerblankett Konsumentverket >

Vid byte av vara är det viktigt att du kontaktar oss snabbt så vi kan reservera den nya varan åt dig. Om du inte gör det kan varan du vill ha, ta slut i lager innan vi hinner registrera bytet. Om du vill byta varan till en dyrare betalar du mellanskillnaden och om den är billigare återbetalar vi mellanskillnaden till det kontonummer du angivit.

Mejla oss på info@funkamera.se eller ring 0510-12900. Vi behöver följande uppgifter:

  • ordernummer och kundnummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  • ditt namn, kontaktuppgifter och eventuellt kontouppgifter
  • antal och namn på de produkter som önskas returneras

Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress

Funka Mera AB
Sockerbruksgatan 3 B
531 40 LIDKÖPING

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.


Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice, info@funkamera.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna en bild också.


Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av oss för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Funka Mera AB använder uppgifter från kundregistret för utskick av nyhetsbrev, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller om kunden har betalningsanmärkningar.


Kontakta oss

Kundservice

​Telefon: 0510-129 00
E-post: info@funkamera.se

Adress

Funka Mera AB
Sockerbruksgatan 3 B
531 40 Lidköping

Organisationsnummer 5590600358

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information


Moms visas: