Laddar

MED KUNSKAP UTRÄTTAR VI STORDÅD TILLSAMMANS!

MED KUNSKAP UTRÄTTAR VI STORDÅD TILLSAMMANS!

Här hittar du kunskap och kurser från Funka Mera

Här finns information, inspiration, utbildning och pedagogiska verktyg för de barn, ungdomar och vuxna som kan behöva lite extra stöd för att klara vardagen. Med rätt kunskap uträttar vi stordåd tillsammans!

Vi vill vara med och sätta diagnosen Språkstörning (DLD) på kartan. Det är därför vårt fokus är så stort på just den NPF-diagnosen. Visste du att det finns fler som har diagnosen DLD än som till exempel har adhd? Läs mer på vår kunskapsbank och fråga gärna våra logopeder om du vill fördjupa dig i någon fråga.

Utbildning

Utbildning

En diagnos är ingen “stämpel”, utan ett sätt att beskriva individens styrkor och svagheter. Genom den kunskapen vill vi kunna ge alla elever förutsättningar att utvecklas efter sina förmågor, och nå sin fulla kapacitet. Individuella anpassningar krävs och i vårt kursutbud finns alternativ både för dig som söker en teoretisk djupdykning, och för dig som snarare vill ha konkreta råd att ta med direkt in i verksamheten.

Vi har ett stort utbud av föreläsningar både för företag och privatpersoner. Hör av dig till oss med dina önskemål.

Ibland har vi öppna föreläsningar så se till att du anmäler ditt intresse till vårt nyhetsbrev. Du hittar information i sidfoten.


Till utbildning

Kunskapsbank


 

Adhd

Autism

Dyslexi

språkstörning - dld

Språkstörning - DLD

Tourette

Selektiv Mutism

Tips & råd från oss

Julmemory - God jul!

Julmemory - God jul!

Vi önskar alla en riktig god jul - och god fortsättning. Och här kan du skriva ut och klippa ut ett julmemory. Har du ingen skrivare kan du rita ditt eget julmemory. Vi önskar dig en jättefin jul

Fråga Logopeden

Hur länge bör man låta barn ha sina egna ord?

Hur länge bör man låta barn ha sina egna ord?

De flesta barn hittar på egna ord ibland. Det är en del av den typiska språkutvecklingen.Även egna ord räknas som riktiga ord om de används konsekvent, det vill säga om ett visst ord alltid används för att beskriva samma begrepp när barnet talar.